|
|||
სახელი, გვარი
|
ლია ფიცხელაური
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
საგარეჯო. პატარძეული
|
||
სკოლა
|
სოფ. პატარძეულის საჯარო სკოლა
|
||
პროექტისმონახაზი
|
|||
პროექტისდასახელება
|
|||
ჩემი დედაენა
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები მოიძიებენ
ირგვლივ არსებულ სხვადასხვა დროისა დაავტორების მიერ შედგენილ დედაენებს.
გააცნობიერებენ დედაენის მნიშვნელობას. დააკვირდებიან შინაარსობრივად და
ვიზუალურად,იმსჯელებენ,გააკეთებენ დასკვნას და შეფასებას. კავშირი ექნებათ
უფროსებთან,ბიბლიოთეკასთან,თანატოლებთან, ინდივიდუალურად წაიკითხავენ იაკობ
გოგებაშვილის მოთხრობებს , შინაარსს დაწერენ ,დაურთავენ შესაბამის ილუსტრაციას
და შექმნიან წიგნს ჩემი დედაენა,
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
სწავლების
საფეხური, I კლასი
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
3 თვე
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
1.1
მოსწავლეს
შეუძლია მოისმინოს და ადეკვატურად
აღიქვას მარტივი ინფორმაცია; შეუძლია
სწორად რეაგირება ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციებში.
1.2
მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მატტივი ინფორმაცია
მისთვის ნაცნობ თემებზე.
1.3
მოსწავლეს შეუძლია მართლმეტყველების ელემენტარული
წესების დაცვა.
1.4
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს
ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის ტექსტები და .გამოხატოს თავისი
დამოკიდებულება.
1.9 მოსწავლეს შეუძლია ვიზუალურად გამოხატოს წაკითხული /მოსმენილი ტექსტით
აღძრული შთაბეჭდილებები.
1.10 მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან
მუშაობის საწყისი ჩვევები
1.14 მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წინადადებების
შედგენა ნაცნობ თემებზე.
|
|||
1პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
განუვითაროთ მოსწავლეებს ძირითადი
სამეტყველო უნარები( კითხვა,წერა,მოსმენა, საუბარი)
საგანმანათლებლო მიზნით სხვადასხვა რესურსების გამოყენება.
სხვადასხვა ჯგუფებთან მუშაობის უნარის დემონსტრირება.
მოსწავლე აღიქვამს მარტივ ინფორმაციას, სწორად რეაგირებს ნაცნობ
სიტუაციაში.
იცავს მართლმეტყველების წესებს.
ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი ტექსტების მოსმენისას გამოხატავს თავის
დამოკიდებულებას.
გამოხატავენ წაკითხული /მოსმენილი ტექსტით აღძრულ შთაბეჭდილებას, განუვითარდებათ აზროვნების,
დაკვირვების, მსჯელობის პრეზენტაციის საწყისი უნარ-ჩვევები, , გაუმდიდრდებათ
ლექსიკური მარაგი.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რა არის დედაენა?
|
||
თემატური კითხვები
|
სად
და როდორ შეიძლება მოვიძიოთ დედაენა?
როგორ
შეიძლება ვისწავლოთ ქართული წერა-კითხვა რომ არ ყოფილიყო დედაენა?
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
ყველაზე
საინტერესო რომელი დედაენაა?
როგორ
გავაფორმოთ დედაენა?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
არაფორმალური
დაკვირვება
|
Ø დაკვირვების
ჟურნალი
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
განმავითარებელი
დაკვირვება,
შეკითხვების დასმა,
აღრიცხვა
|
შეფასების რუბრიკა,
კითხვები,
დღიური,
მოსწავლეთა აღრიცხვის ფურცელი
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
შეკითხვების დასმა,
აღრიცხვა-დაკვირვება
|
შეფასების რუბრიკა
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
პროექტის დასაწყისში დაისახოს პროექტზე მუშაობის ძირითადი
საკითხებ ი და პროცედურები, განაწილდეს სამუშაო მოსწავლეთა შესაძლებლობებისა და უნარ-ჩვევათა
მიხედვით,
რომელიც განისაზღვრა მოსამზადებელ პერიოდში ჩატარებული დაკვირვების შედეგად.
დაკვირვება- ვაკონტროლო მოსწავლეთა მუშაობის დონე,
შევაფასო და მივცე მათ განმავითარებელი შეფასება.
შეკითხვების დასმა მიმდინარეობს მთელი პროექტის მანძილზე რის
საშუალებითაც ვადგენთ პროექტზე მუშაობის ხარისხს და საჭიროების შემთხვევაში ვეხმარები , მივუთითებ თუ როგორ გადაჭრან
პრობლემა და რა მიმართულებით გააგრძელონ მუშაობა.
აღრიცხვა- აღირიცხება მოსწავლეთა ნამუშევრები და დასწრება. რაც ხელს
უწყობს მოსწავლეთა მოტივაციისა და პასუხისმგებლობის დონის ამღლებას.
შეფასების რუბრიკა-ყურადღება მიექცევა
შემდეგ ნიუანსებს; რამდენად მრავალფეროვანია
ნამუშევარი, პასუხობს თუ არა ნაშრომი
თემას. მეტყველება, აუდიტორიასთან
კავშირი, დაცულია თუ არა საავტორო უფლებები.
პორტფოლიო-რამდენად შინაარსობრივად
მრავალფეროვანია მოსწავლეთა პორტფოლიო.
შეფასებას ახორციელებს როგორც
მასწავლებელი, ასევე მოსწავლეები.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
წიგნთან მუშაობის
საწყისი უნარ-ჩვევა. ხელის მოტორიკა.მარტივი წინადადებებით ტექსტის შედგენა.
დეკოდირების უნარი,
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
მოსწავლეებს გავაცნობ
პროექტის თემას და მიზნებს. საწყის ეტაპზე დავაკვირდები მოსწავლეებს ,რათა განვსაზღვრო
მათი უნარ-ჩვევები და აღვნიშნავ დაკვირვების ჟურნალში.
განისაზღვრება
კონკრეტული დავალების სამუშაო დრო.
დაინიშნება
მოსწავლეებთან შეხვედრები, დავსახავთ დედაენის მოძიების სამოქმედო გზებს.
{სამუშაო შესრულდება ინდივიდუალურად}
ა}მოიძიებენ და
გაეცნობიან ოჯახში არსებულ დედაენებს.
ბ}მოიძიებენ სკოლის
ბიბლიოთეკაში არსებულ დედაენას.
გ}სხვა სკოლებში
გამოყენებული დედაენების მოძიება.
დ}უფროსის დახმარებით
ინტერნეტსივრცეში არსებული დედაენების მოძიება.
მოსწავლეებთან
შეხვედრის დროს განიხილება პროექტის მიმდინარეობის სირთულეები და დავსახავთ პროლემის გადაჭრის გზებს.
მოსწავლეები დავალებას
შეასრულებენ როგორც ინდივიდუალურად ასევე ჯგუფებში.
ჯგუფები შედგება მათი
შესაძლებლობისა და სურვილის მიხედვით და გადანაწილდება დავალებები.
დააკვირდებიან და
შეადარებენ თავიანთ დედაენას მოძიებულ ერთ-ერთ დედაენას. {ჯგუფები გადანაწილდება
მოძიებული დედაენების მიხედვით}
მოსწავლეები
დააკვირდებიან დედაენაში ანბანის თანმიმდევრობას, მოთხრობებს, ლექსებს , ანდაზებს, გამოცანებს და ილუსტრაციებს.
იმსჯელებენ, გააკეთებენ დასკვნას.
ინდივიდუალურად
წაიკითხავენ დედაენის მოთხრობებს.
წერილობით რამდენიმე წინადადებით
გადმოსცემენ ტექსტის შინაარსს და შექმნიან სათანადო ილუსტრაციას. წარმოადგენენ პრეზენტაციას.
მოსწავლეები
წარმოადგენენ პროექტის დასრულებულ ვარიანტებს: შედარებას, მსჯელობას.
დასკვნას,პრეზენტაციას. გადმოსცემენ ტექსტის მოკლე შინაარსს, ილუსტრაციის
დართვით. დედაენის შექმნა და აკინძვა. „ჩემი დედაენა“
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
|
||
არაქართულენოვანიმოსწავლეები(მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არ მყავს
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
არ მყავს
|
||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული
უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ბიბლიოთეკა
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ.ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|
|
ბეჭდური მასალები
|
სხვადასხვა დროისა და ავტორების მიერ შედგენილი დედაენები,
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
:
საპრეზენტაციო თარო
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|
||
სხვა რესურსები
|
სკოლის ბიბლიოთეკა,
კერძო, საოჯახო ბიბლიოთეკა
|
||
პროექტები
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment